Klanten behouden door goede dienstverlening is stukken goedkoper dan nieuwe klanten binnenhalen met marketing en reclame.

Gaat u voor de helpdesk ‘economy class’ of voor de helpdesk ‘business class’?

Customer Care Training. In deze training gaan we gezamenlijk aan de slag met service verlening in de ruimste zin van het woord. De medewerkers op de customer care afdeling hebben met uiteenlopende situaties te maken. U kunt daarbij denken aan het beleid van de organisatie op het gebied van service verlening, het soort cliënten, de productkennis enz.. Allemaal aspecten die betrekking hebben op een goede gedegen service verlening. Een succesvol bedrijf weet dat cliënten behouden stukken voordeliger is dan nieuwe cliënten binnenhalen door een dure marketing en/of een reclame campagne. U beste reclame is mond reclame gegeven door uw tevreden cliënten.

Youp van ‘t Hek heeft recentelijk iets los gemaakt in Nederland en België met zijn strijd voor verbetering van de klantenservice. En dan rijst de vraag: “hoe is dat in mijn bedrijf”?

Ons antwoord begint met: “Heeft u uw helpdesk/customer service zelf wel eens gebeld?”

-       functie gerelateerde vaardigheden optimaliseren door; 

  • het ombuigen van een klacht naar een compliment,
  • is alleen luisteren voldoende om de klant te horen,
  • klantgericht werken door te zeggen wat je doet en doen wat je zegt,
  • doorlichten van de samenwerkingsaspecten met de afdelingen,
  • collegiale coaching,
  • communicatie technieken,
  • tips en trucs om van ontevreden tevreden klanten te maken.
omhoog | home